Džiuginantys Nacionalinio kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurso rezultatai
Tęsdama Nacionalinio egzaminų centro prieš kelis metus pradėtą tradiciją, Nacionalinė švietimo agentūra organizavo Nacionalinį kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkursą. Šis konkursas yra Nacionalinio egzaminų centro anksčiau organizuotų nacionalinių matematinio ir gamtamokslio raštingumo (8–10 kl.) bei loginio mąstymo ir problemų sprendimo (3, 4 kl.) konkursų tęsinys. Konkurso tikslas – mokinių bendrųjų kompetencijų ir bazinių žinių taikymo gebėjimų konkrečiose praktinėse situacijose vertinimas. Konkurso užduotims atlikti nereikia specialių žinių ir atskiro pasiruošimo. Juo siekiama ugdyti labai svarbius tolesniam mokymuisi ir gyvenimui XXI a. mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, taip pat gebėjimą kūrybiškai taikyti įgytas žinias. Konkursas buvo organizuotas trijose amžiaus grupėse: 3, 4 klasių mokiniams; 5–7 klasių mokiniams; 8–10 klasių mokiniams. Šioms grupėms buvo parengtos įdomios ir nuotaikingos skirtingo sudėtingumo užduotys. Dalyvauti nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse galėjo visų tipų ugdymo įstaigų mokiniai, nepriklausomai kokia mokomąja kalba ugdymas jose vyksta. Konkurso užduotis mokiniai atliko elektroninėje testų vykdymo sistemoje, matydami jas kompiuterio ekrane. Visi mokiniai sprendė tas pačias užduotis lietuvių kalba, nepriklausomai kurioje klasėje ar kuria mokomąja kalba jie mokosi. Užduotys buvo uždaro atsakymo tipo – pasirenkamojo atsakymo, susiejimo. Kiekvienam mokiniui tiek užduotys ekrane, tiek kiekvienos užduoties atsakymų variantų išdėstymas buvo pateikti atsitiktine tvarka.
Sausio 31 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 8–II klasėms daugiausia buvo galima surinkti 47 taškus. Pijus Kardelis (8 kl.), Kajus Meidus (I kl.), Erika Peciulevičiūtė (II kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 8–II klasių mokinių.
Vasario 3 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 5–7 klasėms daugiausia buvo galima surinkti 28 taškus. Nojus Grigonis (5 kl.), Liepa Gruzdytė (5 kl.), Ramūnas Kurgonas (6 kl.), Austėja Akinskaitė (7 kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 5–7 klasių mokinių.
Vasario 5 d. vykusiame nacionaliniame kritinio mąstymo ir problemų sprendimo konkurse 3, 4 klasėms daugiausia buvo galima surinkti 27 taškus. Augustas Garnevičius (3 kl.) ir Astoras Dovliaš (4 kl.) geriausiai atliko užduotis iš visų konkurse dalyvavusių gimnazijos 3, 4 klasių mokinių.
Palyginus šalies mokinių ir mūsų gimnazijos mokinių rezultatus, matyti, kad 6, 8, I ir II klasių mokinių rezultatai ženkliai lenkia šalies mokinių rezultatus, ypač geri 6 ir I klasių rezultatai. Sveikiname ir džiaugiamės!
Jūratė Sveikauskienė, direktorė
padėkoti autoriui