Aktualijos

Pažintinė ekskursiją po Zarasų rajoną.

Gegužės 18 d. antros klasės mokiniai vyko į pažintinę ekskursiją po Zarasų rajoną. Pirmiausia aplankytas Šlyninkos malūnas, kuriame ekskursantai dalyvavo edukacinėje programoje „Duonos kelias“. Malūno šeimininkė Regina pakvietė į amatų namus, kuriuose mokiniai pamatė daug senovinių buities rakandų ir sužinojo, kam jie buvo naudojami. Šeimininkė įdomiai pasakojo apie tai, kokį kelią nueina rugio grūdas kol tampa kvapiu duonos kepalu. Vaikai patys mokėsi kepti duonelę, formavo mažus duonos kepalėlius, o kad atpažintų savąjį – įspaudė ženklą.

Kol duonelė kepė, malūnininkas Stasys pakvietė visus į malūną, kuriame parodė, kaip malami grūdai, pasakojo linksmas istorijas apie velnių išdaigas malūne, paaiškino žodžio „pikliavoti“ reikšmę. Čia vaikų laukė įdomi atrakcija – juos pasvėrė senovinėmis svarstyklėmis, kurios naudojamos sverti maišams su miltais. Pasivaišinę šeimininkės ant ugnies keptais blynais iš „razavų“ miltų, atsigaivinę malūno apylinkėse surinktų žolelių arbata, pasidžiaugę iškepusiais kvapnios duonos kepalėliais ir pasisupę sūpynėse ant upelio kranto, antrokai patraukė prie seniausio ir storiausio Lietuvoje Stelmužės ąžuolo. Šis senolis nustebino savo didybe. Daug klausimų iškilo vaikams žiūrint į antrąjį tūkstantį metų peržengusį girių milžiną, į visus ieškota atsakymų čia pat esančiame stende.

Aplankę Stelmužę antrokai sustojo Zarasuose, kuriuose nuo apžvalgos rato pasigrožėjo Zaraso ežero ir Zarasų miesto apylinkių vaizdais. Kai tiek sužinota ir patirta įspūdžių – kelias namo neprailgo.

___________________________

Elena Abeciūnienė Įrašo autorius:
Elena Abeciūnienė
Pradinių klasių vyresnioji mokytoja.




Ankstesni įrašai


Baigiantis mokslo metams gimnazijos ketvirtokai vyko į pažintinę ekskursiją. Jie dalyvavo Aukštaitijos Nacionaliniame parke įsikūrusios Gamtos mokyklos programoje ,,Ledyno veiklos detektyvai“, kurios tikslas – supažindinti su negyvosios gamtos objektais – uolienomis ir vandeniu, jų tarpusavio sąveika, ugdyti tiriamojo darbo gebėjimus. Vaikai sužinojo, kaip ledynas kūrė mūsų kraštą ir suformavo reljefą, kokių naudingų iškasenų paliko atsitraukdamas, aiškinosi, kur jas panaudoja ir ką iš jų gamina žmogus, savarankiškai tyrė smėlio, priemolio ir molio savybes, jų laidumą vandeniui, išmoko smagių žaidimų su akmenukais. Visi džiaugėsi galimybe pasaulio pažinimo žinias pagilinti ir praplėsti ne tik teoriškai, bet ir praktiškai.